I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med läsare/brännare...(hjälp)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-11-01 15:48

Problem med läsare/brännare...(hjälp)

Hej, det är så att min cd/dvd läsare/brännare, sån där all in one fungerar inte! Eller jag kan läsa cd och dvd skivor men jag kan inte bränna cd eller dvd, men jag kan bränna cd rw. Det har fungerat perfekt förut tills jag köpte ny hårddisk(SATA) och när jag fått igång den så fungerade inte läsaren längre, så jag fick byta IDE plats på den och sätta den som slave coh då fungerar det men efter en månad ungefär skulle jag bränna en DVD skiva, windows hittar att det finns en cd/dvd i brännaren men när man ska bränna nånting så står det att skivan inte går att bränna på eller är förstörd, men dom är ju helt nya så förstörda är dom inte! Men det har funkat att bränna cd hela tiden fram tills nu idag! dvd har inte fungerat sen jag fixa ny hårddisk! Vad ska jag göra ? Behöver rätt mycket hjälp!

Läsaren/Brännaren är en: NEC DVD RW ND-2500A

jag har fått ett tips oxå att jag ska uppgradera firmware, så jag va innep å necs hemsida men hittade ara en update men jag vet inte vilken version jag har... men snälla skulle ni kunna hjälpa mig att länka till det... det kanske funkar :) www.nec.com

Tack på förhand!

Forumsignatur: