I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med Telia 8000

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-10-19 13:17

Problem med Telia 8000

okej, jag fick allt hemskickat till mig igår. asså DSL modemet å medföljande kablar. och en instruktionsbok där det stod att man va tvungen att koppla in modemet i första uttaget i huset. okej, det ska jag göra å sedan fixa ett wireless nätverk. men det blir om en vecka eller så.

så jag koppla in det i mitt rum så länge, asså inte det första telefonjacket i huset. allt gick skit bra, bara att jag har ungefär 2Mbit istället för 8Mbit. men det klagar jag inte för, eftersom jag inte e inkopplad i det korrekta telefonjacket. jag antar att det blir lite störningar på vägen till nästa jack, osv...

men när jag e på www å surfar, så efter ett tag så kan jag inte kontakta någon websajt, INTE ÄNS TELIAS INLOGGNINGSSIDA (som jag antar e en intranet sajt?). men jag kan fortfarande va kvar på DC++ och MSN messenger. så detta tyder ju på att det inte e internet som fuckat sig TOTALT. men om jag tex e på en sajt å ska klicka vidare å det inte funkar, å sedan bestämmer mig för att kolla lite på DC++ så kan jag inte kontakta DC++ hubbar heller. altså måste jag vara inloggad på DC++ och MSN för att kunna använda det efter det att www fuckar sig.

vad e det för feeeeel? hjälp. tack!

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech