I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hyra data på Torn.??

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-09-27 19:04

Hyra data på Torn.??

Det låter ju bra, bara några hundringar i månaden.... Vad är haken..? Nån som testat att hyra nåt där..?

2004-09-27 19:05
Menar tHorn

2004-09-27 19:12
Jo men jag har cash, men låt säga att jag köper en data idag, så är den as kass om 5 månader.

Hyr jag Thorns tyngsta modell i 5 månader blir det bara 2000 kr, sen lämnar jag tillbaka den till dom!

Men det låter ju lite väl bra, hur ska dom gå i vinst med det.

2004-09-27 19:44
jckei: konceptet med de här grejerna är väl inte att man direkt hyr, utan man "hyr loss" produkten. Du kan alltså inte lämna tillbaka den utan du måste köpa loss den. Så är det med hyrmax och andra företag iallafall.

Så, det vore väl en hake.

Annars måste jag hålla med alla andra. Köp INTE en sån dator för dom är skit. Du kan få en hyffsad dator för 4000 kr (exklusive skärm) och då vet du vad som finns i burken och kan uppgradera delarna när du vill, det får du inte göra med en hyrd, den är märkt med ett sigil. Så om du öppnar den datorn så har du köpt den i princip, ingen garanti gäller då.

Kort sagt, låt bli... köp en "riktig" dator istället.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2004-09-27 20:37
Haken verkar vara att Thorn inte hyr ut datorer utan bara säljer.

THORN har också ett stort urval av Bilstereo, PC, Printrar, Scanners, CD-brännare, Mobiltelefoner och TV-spel som vi säljer via finansiering (Thornkonto) eller kontant.

Annars brukar man binda sig på en hyrestid som gör att man i princip har betalat av det man hyr när den löper ut.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2004-09-27 21:22
Boogey: Det är den principen som alla kör.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Groupie

2004-09-27 23:15
man måste väl hyra den en viss tid.. typ 18 månader som lägsta
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2004-09-28 14:45
Emil_Brikha P25 & boogey

Hehe okej tack för det,, där va haken=)