I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-09-14 14:41

FireFox 1.0PR

mozilla.org

Det är en PreRelease, men eftersom dom använder den som default-nedladdning istället för 0.9.3 så borde den vara riktigt stabil :)

Innehåller även bästa buggfixen någonsin:

# 217527 - Left column on Slashdot is sometimes too narrow or too wide for its contents.
Finally :D

Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh

2004-09-14 14:56
haha, vaffan?

buggfixar dom för specifika webbplatser?

"Dear Mozilla organization,

Our website looks like crap in the new FireFox 1.0PR, could you please rewrite your software? You see, our webmasters are incompetent fools and it'd be a lot easier if you changed your browser. Perhaps you could base it on Microsoft Internet Explorer 6.0? Maybe provide a FireFox theme for it?

Thanks in advance.

Regards,
Slashdot webdevelopers"

;)
FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser
- Tack "kompis" :)

2004-09-14 15:56
Här har ni release notes:
http://www.mozilla.org/products/firefox/ ..
// pause

2004-09-14 16:32
Imponerande smidig grej vid installationen: FF disablar alla skins och extensions, ansluter till ftp.mozilla.org och kontrollerar om kompatibla versioner redan har släppts och installerar dessa vid behov.
// pause

2004-09-14 17:00
Servern bråkar lite :/

2004-09-14 17:03
Ja, jävligt nice pause. Alltid varit strul med extensions när man uppgraderat men detta var smart som fasen. Bra jobbat där.

Oooh, den nya popup-blockern är jävligt nice också.

Och det är gult i hela adress-baren när det är secure också, var rätt nice det med.

Edit funktion är också bra. :D
jagvillocksåhaenblog.com

2004-09-14 17:21
Man kan ju undra om dom sneglat på IE XP SP2 när dom gjort den nya popup-blockeraren, ser exakt likadant ut =)
// pause

2004-09-14 17:21
Haha där ser man. Har inte rört IE på två år ungefär. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2004-09-14 17:27
En till bra sak som jag saknat:
- Make the status bar visible in all pop-up windows to prevent spoofing.
// pause

2004-09-15 05:02
har dom fixat så att när den lilla rutan med all downloads completed kommer upp så kan man klicka på texten för att komma till downloadmappen eller liknande?
Google is your friend

2004-09-15 13:54
JeoG: Yes det går, högerklicka på filen i download managern så kan du välja Open containing folder. Detta har kanske gått tidigare också, jag har aldrig använt mig av det.

En annan bra sak jag märkte nyss: Sökfunktionen (CTRL+F) är finfin också.
// pause

2004-09-15 14:04
pause

Han menade rutan som dyker upp när alla filer har laddats ner klart. :)

Och som svar, nej, det kan man fortfarande inte av nån outgrundlig anledning :)

2004-09-15 14:09
xzon: Jepp den rutan menade jag, fattar verkligen inte varför man inte kan göra det. :)
Annars tycker jag 1.0PR flyter på riktigt fint :)
Google is your friend

2004-09-15 14:11
Ne, det är ju som en länk, och pekaren blir en hand över den, och den reagerar när man klickar på den, men inget händer. Borde nästan göra en plugin som poppar upp Downloads-rutan när man klickar där :)

So do I, hittat ett par små buggar, men kommer inte ihåg dom just nu :)

2004-09-15 15:48
det här är kanske inte nytt i 1.0PR (eventuellt lite OT också), men webutvecklare borde älska css-stödet i mozilla :)

-moz-border-radius har jag verkligen saknat!!

Nu fattas det bara lite stöd för övertoningar i css så har vi en perfekt browser för alla som bryr sig om sin HTML :)

FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser
- Tack "kompis" :)

2004-09-15 19:14
känns som om att jag ska gå över helt till FF nu.
verkar vara schyssta fixar dom gjort.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2004-09-18 01:20
xzon>> Kan ju meddela att när jag trycker på "All files have finished downloading" öppnas Download Managern...
// pause
Hangaround

2004-09-18 02:51
Är det bara jag som tycker att det går en lite snabbare med den nya uppdateringen?