I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med tv-out!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-08-29 21:11

Problem med tv-out!

Tankade hem nya drivrutiner till mitt geforce för att kunna lira doom 3, sen när jag skulle slå på tv:n som bildskärm för att kolla på film så upptäckte jag att inställningarna för nView Display Mode hade återställts, så nu är tv-bilden svart-vit.
(Precis som första gången jag kopplade in tv:n)

Har för mig att jag bara behövde ändra signal format till "B/Pal Sweden" och video output format "S-Video-Out" senast det här hände, men det funkar inte...

Nån som vet hu man ska göra för att få färg?

2004-08-29 21:33
jag vet inte men jag vill också veta så jag lägger ett inlägg här för att skapa lite aktivitet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-29 21:51
om du inte har den inkopplad i s-video ingången alternativt en scart som är i svhs läge blir bilden svartvit, ändra till composite bara så får du färg. skit i tv tool... har du nya nvidia drivrutiner funkar deras program lika bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-31 02:05
Har testat både Tv-tool och att ändra till composite + en jävla massa andra inställningar, och inget funkar...
Testade att byta tillbaka till gamla drivrutinen och då var det bara att ändra till s-video, men med den drivrutinen kan jag inte spela doom istället...

2004-08-31 19:06
som tur är så har jag svaret.
köp en converter som omvandlar s-vhs till composit(composit är den med bara ett håll, 'rca sladd').
sen kopplar du till tv:n.

2004-08-31 19:07
eller hade du redan fixat det?

2004-09-01 08:53
Haha, ja du... Har inte en aning om vad jag har för sladd... Tog bara en som verkade simpel och var hyfsat billig när jag köpte den... Kommer inte ihåg vad det stod om den på förpackningen, men det är iaf en scart-kontakt man kan välja in eller out på i ena änden sen är det en s-video kontakt och till ljudet i andra änden.
Så det kan mycket väl vara så att det är en converter som saknas, men jag tycker ändå det är konstigt att det funkar bra med den gamla drivrutinen?

2004-09-01 18:26
shiit det finns massor med sätt.... jag har 2 tv här och till ena så finns det en sån där svhs ingång så det är det bara att koppla in, men till den som jag har i mitt rum så måste jag ha en scart adapter och sen från den koppla en video sladd till tv:n för att få färg ! men jag kan säga en sak oxå... den tv tool du laddar ner från hemsidan e ju bara shareware och suger.... så du ska ladda ner tv tool 9.0 från dc eller nånting så funkar allt prima :)
Forumsignatur:

2004-09-01 20:51
Hm, tror fortfarande att det är nån inställning som är fel... Eftersom det har funkat att få färg förut med den sladd jag har, så borde det väl inte vara sladden det är fel på?

2004-09-02 15:18
det kan vara så himmla många saker så att det inte är sant.
det kan var kabeln, det kan vara en inställning, det kan vara en apparat som inte är jordad och ger störningar till sladden...
det enda sättet att lösa är att testa allt möjligt.