I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför dör min dator när jag skall ansluta?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-08-24 20:15

Varför dör min dator när jag skall ansluta?

Det är såhär att vi bytte från TeliaADSL till Glocalnet för ett tag sedan, men eftersom jag inte har varit hemma så har jag inte hunnit köra in det på min dator. Så nu för några dagar sedan provade jag, och det fungerade perfekt.

Men eftersom jag tyckte att det var drygt att sitta och knappa in lösenordet varje gång, så ville jag köra in den s.k. "FriendlyPPPoe", Glocalnets version av ADSLeasy, och då fick jag upp meddelandet att "Din dator kommer att bli instabil osv osv", men jag ignorerade och fortsatte. Idag provade jag att koppla upp för första gången sedan detta, och vad händer? Jo, datorn stänger av sig och startar om varje gång jag försöker ansluta. Konstigt tänker jag självklart och tar bort den där anslutningshjälpen, och försöker igen. Samma visa igen.

Så, då är min fråga, Vad har jag missat? Är rätt novis på detta, så det är "dagisbarnsretoriken" som gäller :)

Kör XP btw, om det är till någon hjälp.

Tacksam för svar!