I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bredbandsbolaget köper bostream.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-08-10 11:56

Bredbandsbolaget köper bostream.

Javisst.

http://www.bredbandsbolaget.se/se/conten ..

2004-08-10 12:22
o hur dom har råd med det vet jag inte...
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2004-08-10 12:31
Transaktionen
Förvärvet är huvudsakligen lånefinansierat genom Nordea Bank AB (publ) och förväntas ge en omedelbart positiv effekt på resultatet.

2004-08-10 12:37
Prisdumpning på G! :)

2004-08-10 13:56
Yepp, vi får hoppas på lite prisras nu. Jag har haft Bostream sedan deras ända reklamspot var i eftertexterna till Baren på Tv3 ;)

Tycker att de hållt sig seriösa ända från start, och hoppas att de har en del att säga till om nu när de köps upp.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2004-08-10 14:46
Fan va grymt! Felia ska ner!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2004-08-10 14:49
Ja, jag hoppas att Telia sänker priserna rejält nu. Ngt annat bolag vill jag nämligen inte ha.

2004-08-10 16:02
bbb bara lånar o lånar....hujja!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2004-08-10 19:35
Jag tror inte bredbandsbolaget kommer förlora på detta precis...? ^^
Det är ju Wallenbergarna som äger det, såg på nyheterna nu att dom ska köpa upp en annan leverantör också.. tiscali,spray,tele2? vem vet :)

2004-08-10 19:39
prisdumpning för att det bli ett företag mindre?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-08-11 00:23
BBB har gått med förlust ett bra tag! får väl kanske hoppas att detta kommer o minska förlusterna lite...senast fick dom väl en halv miljard av staten om jag inte minns fel?

2004-08-11 13:21
fan va chill.

fick hem IDAG(!) erbjudande om att få bredbandsbolaget där jag bor.. trodde villaområdena i stockholm skulle få vänta längre.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2004-08-11 14:51
RadiophonicOddity P19: De får ut nytt riskkapital hela tiden, och går med förlust ja.

Däremot inget konstigt. Många företag som många tänker på som "stora" och som omsätter rätt stora pengar investerar medvetet väldigt hårt och går således med förluster år efter år.

Ett bra exempel är ju just BBB. Ett annat t.ex. AMD.
Inget av dessa företag skulle ha några större problem att krympa sina visioner och börja gå med (en mindre) vinst, men det ingår inte i planen.
Tanken är att gå ut hårt för att kunna tjäna stora pengar senare.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2004-08-11 17:19
GAIA P22
varför i hela helvetet skulle man vilja ha Telia av alla bolag??
Vad ska du göra i helgen?

2004-08-11 18:13
Mike P21

Störst, säkrast, har bäst ekonomi, mest okänsligt för konjunkturer etc, har lång erfarenhet, har bäst service, finns överallt, blah, blah, blah...

2004-08-11 18:17
fucka telia!
"God damn we can't even afford to die!"

2004-08-11 19:04
telia är ren skit asså
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-11 19:10
Lite OT, men jag måste ändå skriva av mig lite. Ser att det fortfarande är populärt att gnälla på Telia. Tycker att dom får oförtjänt mycket skit.

Jag har haft bredband ifrån alla de stora operatörerna (comhem, BBB, Bostream o Telia) och kan inte påstå att Telia fungerar sämre än något annat, snarare tvärtom faktiskt.
// pause

2004-08-11 20:28
pause , GAIA ocj beeftees

Går med i erat gäng ;)
Telia är inte annat än überstabilt.
Suttit med andra operatörer också, och iallafall märkte jag skillnad.

Största fördelen är väl den som beeftes nämner, och framförallt att när nätet verkligen går ner, så går det i raketfart att få upp det igen i jämförelse med alla andra operatörer jag stött på.

Det enda man önskar är väl att ett företag som sitter med möjligheterna (kapitalet) skulle kunna driva utvecklingen framåt litegrann också, men så är ju oftast inte fallet med de största företagen.
Därför vi har fri konkurrens så att andra kan sätta igång lite rörelse.

2004-08-11 23:20
nja man ska aldrig tro på reklam bladen BBB skickar hem till oss.

Jag fick ett sånt reklam hem om att jag kunde ansluta bbb vid mig, och sen när jag ringer och e fett glad för detta och ser verkligen framemot skiten ... så säger hon i tel att det för fullt för tilfället på den stationen ja bor vid och dom har inte planer på att bygga ut på välkdigt länge.. så FUCK BBB
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-12 12:17
äh...vi är så bortskämda med bredband i sverige...vi sitter lätt på en av världens bästa bredband....men mycket vill ha mer :P

2004-08-12 12:41
ähh..telia är ju kuk.. dom tar fan åt helvete för mycket pengar och levererar åt helvete för lite bandbredd...
skulle aldrig kunna tänka mig att ha telia..inte ens på telefon..
Vad ska du göra i helgen?

2004-08-13 02:41
du har telia på "telefonen" och det har hela sveriges befolkning så du kommer inte undan;)

2004-08-13 09:33
nej man kan tex ha bredbandsbolaget på telefonen...finns nog flera alternativ också...genom ip telefoni

i höst så kommer det ännu fler alternativ för den fasta telefonen
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2004-08-13 10:24
själv kör jag tele på telefon!

2004-08-13 12:41
I höst ska vi ju förhoppningsvis kunna få ADSL utan krav på fast telefoniabbonemang från Telia.
Då kan ju halva Sveriges befolkning hoppa på IP-telefoni istället om de skulle vilja.