I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

mitt internet har blivit petigt

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-08-08 14:31

mitt internet har blivit petigt

jag försökte instalera ett spel för inte så länge sedan..
när jag var klar med det så ändrades internet inställningarna av någon anledning.
jag har telia adsl, men plötsligt började den fråga efter proxys och modem och grejjer..
jag vet inte alls hur man hanterar sånt här..

den kvällen och dagen efter var jag inne på msn, surfade på internet, ja sånt som man gör på internet liksom.

ännu en dag senare händer det ofattbara.
jag sitter och surfar på playahead och försöker komma in på msn.
det funkar inte. jag blir lite irriterad.. efter en timme kommer jag in på en annan av mina emails och tänker att det kanske är nått fel med min orginal msn mail liksom.

då gör jag det jag aldrig borde ha gjort.
jag startar om datorn än en gång.

sen dess har jag itne kunnat komma in på msn alls, icq kommer jag in på ibland, whoa kan jag surfa på men ingen annan sida.
inte ens startsidan som telia har..
man måste stänga av alla program på hela datorn för att ens kunna logga in på internet, men när man väl har gjort det så kan jag ändå bara komma in på whoa.

vad är felet?
någon som har nån aning?

om ni säger "det är nått fel med proxy två komma tretton och du måste ändra nätverkkortet och starta cool-program-2-start-cpu's2k3" så fattar jag ingenting, så ta det som om ni skulle förklara för eran gammel farmor eller nått.. :)


tacksam för svar! börjar få panik.. visst whoa är coolt, men som det är nu så är det lite vääl mycket.

damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job