I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

S-ata hårddisks problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-05-16 18:11

S-ata hårddisks problem

Hmm vet inte vart jag ska börja. Jag har problem med min S-Ata hårddisk, jag har 2 stycken IDEs, 1 med systemet på och en för lagring sen är det menat att min Sata också ska vara lagring, detta ska inte vara nått problem.

Min Sata försvinner ibland och beter sig om den vore utplockad från datorn, den finns helt enkelt inte. Detta kommer med ett felmeddelande nere i taskbar "följande fil kunde inte skrivas till plats F:\(kan variera)" sen massa annan text som jag glömt bort, det är iaf inte viktigt, hårddisken kan komma upp ibland när ja startar om datorn eller startar om och rycken ut Sata sladden för att sedan trycka in den.

Hårddisken är ny men har betett sig såhär till och från ändå sen jag köpte den.

Nån som har några ideer, har försökt med massa grejjer i BIOS men utan framgång, nån som har några direkta lösningar eller nått uppskattas, orkar igentligen inte skriva alla grejjer jag har, men m det behövs så skriver ja dem gärna, tänkte om det fanns nån praktisk lösning på problemet. Sata hårddisken är iaf av märket Maxtor.

tack på förhand