I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med drivrutiner till grafikkort - Savage 4

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-05-15 15:18

Problem med drivrutiner till grafikkort - Savage 4

Problembeskrivning:

Min dator hänger sig ibland. Den hänger sig när jag har många program uppe samtidigt. Jag har 512 mb ram och 2.00 GHz processor så det beror inte på datorns prestanda.

När jag startar om datorn efter att den hängt sig kommer det upp en ruta "windows återställdes från ett allvarligt problem", vill du skicka felrapport.

När jag väjer att skicka denna felraporten visar det sig att det är något fel på drivrutinerna till grafikkortet. Jag har kollat på tillverkarens hemsida och letat lite överallt på nätet men inte hittat några nyare drivrutiner.

Jag har provat att avinstallera enheten (grafikortet) och installera om det efter som kortet använder drivrutiner som finns i windows xp. Det hjälpte inte.

Jag kan inget om den här typen utav problem så jag har ingen anning om vad man ska göra men antar att det borde funka som det ska om man fixar nya drivrutiner.

Mitt grafikort är ett S3 Graphics Inc. Savage 4 family.

Någon som vet var man kan få i tag i nya drivrutiner till det kortet eller något annat sätt att fixa dom befintliga drivrutinerna?

Eller finns det kanske något annat sätt att lösa problemet?