I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-04-29 15:25

USB problem

pluggade in Creative's nya mp3 lirare i usb porten å slängde över en massa låtar..
allt var frid och fröjd och funkade kanon bra..

men när jag väl dragit ur den och avinstallerat tillhörande program så vägrar datorfanskapet att inse att det inte sitter nått i USB porten..

vid varje uppstart får jag ett meddelande om att ny maskinvara har hittats och vill verkligen bli installerad..grejen e ju den att när man går vidare från det stadiet så inser burken sitt pinsamma misstag och säger att det inte går att installera nånting eftersom det inte finns ett skit där...
säger jag att jag inte vill installera den så skiter datorn lätt i det och vill hellst av allt göra det ändå..

detta problem kvarstår efter en miljard omstarter även fast jag har stängt av och satt igång porten både via bios och ryckt ur sladden..

nån som har någon fin lösning?? jag vill ju gärna att proten ska funka eftersom musen sitter på samma sladd fast i porten bedvid om ni förstår hur jag menar..e nån typ av "kombi-kabel" eller vad man ska kalla det..

Vad ska du göra i helgen?

2004-04-29 16:45
Wontu P24
för att det inte var min mp3 spelare..och jag har inte överdrivet mkt. utrymme över till program som jag inte har någon användning för..så det känns ju lite overkill att ha skiten installerat

en sak som jag glömde nämna är att explorer känner av mp3spelaren som en enhet men det går inte att få bort den eller göra nånting med den.. lite drygt e det..

2004-04-30 14:13
igen som e lite 1337 h4xx0r och kan hjälpa mig med detta??

:P

2004-04-30 14:18
Testat "lägg till/ta bort maskinvara" i kontrollpanelen?

2004-04-30 14:23
Mike P21: Kontrollpanelen -> System -> Hårdvara -> Enhetshanteraren

Snoka lite där och ta bort alla eventuella spår efter mp3-spelaren.
// pause

2004-05-02 14:09
redan gjort tyvärr..

2004-05-03 15:34
allright.. will do.. får man hoppas att det funkar..

2004-05-04 13:07
får ju fan inte fatt i några drivisar..
attans skitföretag

2004-05-09 01:12
Kolla ditt BIOS om alla USB portar är aktiverade. Ibland är de inte det och då hittar datorn såklart inte dina enheter.