I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CD-Romen & Dvdn går inte att använda?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-04-28 21:33

CD-Romen & Dvdn går inte att använda?

Installerade om windows i går. Satt mig sen och installerade en massa program och annat skit. Surfade runt någon timme och fick sen för mig att bränna en skiva. Startar Nero som vanligt och så funkar det inte. Klickar sen på den här datorn och upptäcker att cd-romen och dvdn är borta.

När jag kollar i enhetshanteraren så står det:
"Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)".

Jag har inte rotat i windows mappen och inte tagit bort något skit där. Dock avinstallerade jag windows messenger. Har installerat det igen men det hjälpte givetvis inte.

Jag har också självklart provat att ta bort båda enheterna och installerat om dom. Har hittils inte vågat installer om windows igen eftersom jag är rädd för att det endå inte ska funka och då kan jag ju inte installer något på datorn. Plus att det är jävligt irriterande att installera om alla program och dylik igen.

Kan ju också tilläga att allt annat funkar felfritt.

Någon som har en aning eller rent utav kanske till och med en lösning?

Tacksam för hjälp!