I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

knasigt med diskutrymmet

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-04-28 18:07

knasigt med diskutrymmet

när hårddisken i vanliga ordning började bli full tog jag bort några filer (någon gigabyte, ungefär), men burken tror fortfarande att den är full. jag blir varnad stup i minuten att den håller på att fyllas...
varför förstår inte datorn att filerna är borta, är den bara lite långsam i svängarna? har prövat att starta om också. kör xp...
gracias.

Tjejer på krogen är bara ute efter en sak, bilder på Fidel.

2004-04-28 18:09
Tömt papperskorgen? =)

2004-04-28 18:11
Om du kör någon av de senare versionerna av Norton Antivirus, så har det tagit över papperskorgen och gjort om den till en skyddad papperskorg (protected recycle bin).
Därför försvinner inte filer då du tom raderar dem..
Högerklick på papperskorgen > Empty Norton protected files kommer att fixa problemet.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2004-04-28 20:47
Ahh här haft det här problemet länge också, när man vill få lite plats för nedladding så tar man bort några GB men hårddisken visar ändå inte att dom blivit borttagna, skönt att man vet hur man sksa göra nu :)
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2004-04-29 09:50
Tack för det fina tipset, men jag har fortfarande lite bekymmer.
Högerklicka papperskorg - Empty norton protected files är i grått, går inte att klicka. Jag antar att det är för att filerna ligger på en annan hårddisk än C:.
Så jag går in på egenskaper för skitkorgen, och då går det fantastiskt långsamt, sedan hänger den sig. Tack för det, Norton. >:(

2004-04-29 10:41
jag har alldrig haft problem med det...men jag har ju bara 182 gb kvar oxo
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2004-04-29 15:01
Norton sucks... Hatar det skitet med sättet att tömma papperskorgen på när man har Norton...
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>

2004-04-29 15:18
JAG tycker att Norton är grymt överskattat, hänger sig och dummar sig hela tiden.
yeah yeah

2004-04-29 16:46
Allt började fungera när jag återställde shift-deletade filer och tog bort dem via delete - töm korgen. :)