I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ladda ner jad & Jar från egen server

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-04-17 01:53

ladda ner jad & Jar från egen server

Jag har B-one:s webbhotell och har ett par java spel på min burk som jag vill få över till mobilen. (gx30) men jag får lite problem när jag ska hämta filen.
kan nån mycket om sånthär?

så här ser en .JAD fil ut

Manifest-Version: 1.0
MicroEdition-Configuration: CLDC-1.0
MIDlet-Name: Finding Nemo
Created-By: 1.4.1_01 (Sun Microsystems Inc.)
MIDlet-Vendor: Disney Mobile
MIDlet-1: Finding Nemo, Nemoi.png , Nemo
MIDlet-Version: 1.0
MicroEdition-Profile: MIDP-1.0
MIDlet-Jar-Size: 73320
MIDlet-Jar-URL: http://www.ensida.com/games/nemo.jar

jag har tagit hem både jar och jad filerna och redigerar .JAD filen (ändrar bara url:n till där filen ligger) så det ser ut på detta sättet

Manifest-Version: 1.0
MicroEdition-Configuration: CLDC-1.0
MIDlet-Name: Finding Nemo
Created-By: 1.4.1_01 (Sun Microsystems Inc.)
MIDlet-Vendor: Disney Mobile
MIDlet-1: Finding Nemo, Nemoi.png , Nemo
MIDlet-Version: 1.0
MicroEdition-Profile: MIDP-1.0
MIDlet-Jar-Size: 73320
MIDlet-Jar-URL: http://www.minsida.se/games/nemo.jar

jag har skapat en ny mapp som heter games som ligger på www.minsida.se och lagt in .JAR filen.
om jag surfar in via dator browsern så kan jag komma åt båda filerna, men sen när jag wappae/GPRS:ar så får jag inte tillgång till filen.

om jag däremot lägger upp orginal .JAD filen så hämtar den hem den.
Jag har dubbelkollat så att min adress stämmer men likaväl så vill den inte VARFÖR?? detta börjar bli frustrerande.

nu så direktlänkade jag till .JAR filen via telefon då hittades den. men då fick jag ju ett medelande att filen inte stödjs, vilket är förståligt eftersom det inte ät en .JAR fil.
MEN... jag fick ju reda på att den KAN hitta filen där den ligger, men sen när jag går från JAR som länkar till JAD , ja då hittar den inte.
Felmedelandet när jag försöker hämta den från min server är:
"kan inte komma åt finding nemo"
måste man ha nån speciell server som kan hantera jar och jad från mobil ?


Startade upp frizon.info runt 99 med två andra som brann för svensk hiphop. Facklan är överlämnad. Men lyckades bli en bit av svensk hiphop-historia.