I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn blir långsam helt plötsligt osv...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-03-30 15:23

Datorn blir långsam helt plötsligt osv...

Jag har ett problem med min dator som jag trodde var ur världen. Min dator (kan tillägga att det inte är ngn jätteny superflashig dator) blev för ett tag sen otroligt seg. Den sa att dte inte fanns tillräckligt med RAM för att starta vissa program osv trots att dte funkat skitbra tidigare. Då hade jag 128mb RAM. Så jag startade om och datorn blev jätteseg både vid uppstarten, tog typ 20min att komma in. Sen så var den för långsam för att använda och eftersom jag inte fann ngn lösning påd etta så formaterade jag båda mina hårddiskar och installerade om windows 2000 på nytt. Problemet försvann men nu ca en månad efter formateringen så uppstod samma problem igen. Krånglade som fan under 2 timmar igår men till slut funkade den som den skulle. Jag gjorde inget spec, bara reebotade osv tills den funkade. Jag körde virusscan med Panda Antivirus Platinum men den hittar ingenting. Nu vågar jag inte starta om datorn för att den kanske ska krångla igen.

Någon som vet vad felet kan bero på?

http://www.twitter.com/michaelcrackson