Jag behöver verkligen hjälp med min dator
Jag är inte så insatt i ämnet, så om jag kallar hårddisk för något annat eller dylikt så ber jag om ursäkt.. Jag har haft min dator ett bra tag nu. En gammal jävel, 19gig ligger den på (inte mycket, jag vet) och jag lirar på gamla hederliga Win98. Nu är det som så att denna helvetesburk alltid har haft en förmåga att göra mig arg. Den har alltid haft en tendens att bugga när jag gör någonting viktigt. Det händer även ibland att skärmen blir helt trasig, vilket inte har med skärmen att göra, men de tär en annan femma. Har även formaterat om den ett antal gånger utan att den mått något bättre utav det. Mitt problem är följande: För ett tag sedan hade jag en massa gamla spel installerade på datorn och bestämde mig för att vår städa (notera: för ett tag sedan dvs runt ett år) och rensade loss kanske några gig. Jag, som förmodligen var väldigt glad då, loggar väll in på whoa och då hänger sig datorn. "Jaha" tänker jag och startar om. Då märker jag att de filerna jag tagit bort och avinstallerat är borta dvs inte finns kvar, MEN att platsen de tog, som jag tog bort bara minutrarna innan, fortfarande finns kvar och tar plats. Ok tänkte jag, hade förträngt det. Tills det händer nu. Jag har alltid gillat att samlat mp3or. Jag har runt 3000 mp3or på min dator och kollade häromdagen och insåg att jag bara hade 350mb (!) ledigt utrymme. "Satan i gatan" tänker jag och rensar bort lite battle filmer och dylikt. Vad gör datorn då? Jo. Den hänger sig. Jag rensade loss 3gig på battlefilmerna jag tog bort, så jag hade alltså 3350mb kvar. Vilket inte är bra, men är en klar förbättring mot de 350 jag hade imorse. När jag startar datorn igen märker jag att jag får upp massa fel medelanden och det står att jag inte har någon plats kvar på datorn. "Vad i helvete" tänker jag och kollar hur mycket jag har kvar. Och tro det eller ej, men 350mb är allt jag har kvar. Jag klickar mig desperat och frenetiskt fram till mappen där battlefilmerna som tog upp 3gig låg, men märker till min förtvivlan att dom inte är kvar. Vad ska jag göra? Som det verkar så har min dator käkat upp en hel del gigabytes och bara lagt på sig. Filerna är inte kvar för mig att lattja med, men tar ändå upp plats. Vet någon vad jag har för problem? Jag ska få en ny dator snart, så det är inte direkt det som är problemet, men snart kan variera ifrån en månad till ett halvår, och jag vill jätte gärna ha en dator som knappt fungerar fram tills dess... Jag ber om er hjälp, är det någon som kan hjälpa mig?
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
|