Drivrutins fel etc.
1. För någon natt sedan satte jag i min WinXP Pro skiva för att jag skulle fixa en sak, då råkade jag göra ett misstag så skiten började ta bort massa filer från min dator. Jag flög snabbt över power knappen på datorn och stängde av. Efter det försvann tydligen en drivrutin till mitt gfx-kort (GeForce 2 64mb Integrated GPU). Laddade sedan ned drivrutin från www.nvidia.com och installerade. Sen funkade det fint tills jag startade om datorn, då hade drivrutinen tydligen försvunnit.
2. Detta har jag haft sedan jag senast formaterade. När jag går in i egenskaper -> inställningar -> avancerat -> GeForce 2 Integrated GPU (drivrutins fliken), så får jag detta meddelande www.manuz.info. Varför jag får det vet jag inte. Det var någon som sa att min rundll.exe-fil kanske var infekterat av virus vilket jag inte tror den är på grund av att mitt AV-prog inte hittar några som helst virus på min dator. Detta fel får jag givetvis då jag installerat drivrutinen, och inte nu då skiten inte funkar.
3. Jag är bannad från Quakenet @ IRC. Det står följande när jag ska connecta:
* Connecting to se.quakenet.org (6667)
-
* (se.quakenet.org) *** Looking up your hostname
* (se.quakenet.org) *** Checking Ident
* (se.quakenet.org) *** Found your hostname
-
You are infected with a trojan, please clean your PC.
-
Closing Link: skillz by ludd.se.quakenet.org (G-lined)
-
* Disconnected
-
* Cancelled connect
Och som sagt innan så hittar mitt AV-program inga som helst virus. Det var även här någon som sa att det var p.g.a. att jag använde en gammal klient (6.03). Men jag har även testat med 6.12 (nyaste) och jag får samma meddelande där.
Mitt grafikkort är som nämnt ovan GeForce 2 Integrated GPU
Drivrutin jag tankat är www.nvidia.com
OS är WinXp Pro SP1.
Mitt AV-prog är Norton Antivirus Pro 2003 (Nyaste uppdateringarna)
Den första punkten är det absolut viktigaste, ganska jobbigt med 14 i FPS. Och jag kan redan säga NEJ nu, jag tänker inte formatera.
Peace och tack!